Η ανάπτυξη των ορεινών περιοχών, η ενίσχυση της τοπικής επιχειρηματικότητας και η δημιουργία των προϋποθέσεων για να παραμείνουν οι άνθρωποι στον τόπο τους βρέθηκαν στο επίκεντρο της εκδήλωσης «Διάλογοι για την Ορεινότητα – Πελοπόννησος 2026», που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 26 Ιουνίου στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο Δημητσάνας.
Στην εκδήλωση συμμετείχε ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Χρήστος Λαμπρόπουλος, εκπροσωπώντας την Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Κατά την τοποθέτησή του, ο κ. Λαμπρόπουλος αναφέρθηκε στη συνολική στρατηγική της Περιφέρειας για την ενίσχυση της ορεινότητας, υπογραμμίζοντας ότι η ανάπτυξη των ορεινών περιοχών δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται αποσπασματικά, αλλά απαιτεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που θα συνδυάζει υποδομές, επιχειρηματικότητα, τουρισμό και προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στις πρωτοβουλίες της Περιφέρειας για την προσέλκυση επισκεπτών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, αξιοποιώντας τα μοναδικά φυσικά και πολιτιστικά χαρακτηριστικά της ορεινής Πελοποννήσου, ενώ στάθηκε και στις δράσεις που υλοποιούνται για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, με στόχο τη δημιουργία νέων ευκαιριών απασχόλησης και ανάπτυξης στην περιφέρεια.
Παράλληλα, επισήμανε ότι η Περιφέρεια έχει θέσει ως προτεραιότητα τη διαμόρφωση ενός σαφούς και ισορροπημένου χωροταξικού πλαισίου για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, ώστε η πράσινη μετάβαση να προχωρήσει με σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον, στις τοπικές κοινωνίες και στις αναπτυξιακές προοπτικές των ορεινών περιοχών.
Ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχης στάθηκε επίσης στη σημασία του προγράμματος Peloponnese Trails, το οποίο, όπως ανέφερε, δημιουργεί ένα ενιαίο και σύγχρονο δίκτυο πεζοπορικών διαδρομών που αναδεικνύει τον φυσικό πλούτο της Πελοποννήσου, ενισχύει τον εναλλακτικό τουρισμό και προσφέρει νέες δυνατότητες ανάπτυξης στις τοπικές κοινωνίες.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ, αρμόδιου για την Περιφερειακή Ανάπτυξη, Θανάση Κοντογεώργη, του Ειδικού Γραμματέα Ορεινών Περιοχών Δημήτρη Κυριαζή, εκπροσώπων της κυβέρνησης, της αυτοδιοίκησης, παραγωγικών φορέων και της κοινωνίας των πολιτών, αποτελώντας ένα ακόμη βήμα διαλόγου για τον σχεδιασμό πολιτικών που θα στηρίξουν ουσιαστικά την ανάπτυξη των ορεινών περιοχών.